sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Hiustenhoitoa

Niin pitkään kuin tämä blogi on ollut olemassa, minun on pitänyt kirjoittaa hiustenhoidosta. Jospa nyt vihdoin. ;)


Yllä oleva kuva on otettu toukokuussa 2008 ja nykyään hiukseni ovat ehkä muutamia senttejä lyhyemmät. Pitkät kuitenkin. Pidän hiuksiani paljon kiinni, joten harvoin näen niitä itseäkään täydessä mitassa. Letille on vain niin helppoa kääräistä kutrit ja töissä vielä kääräistä se letti sykerölle ja hiukset eivät ole enää yhtään tiellä.

Hienomman nutturan laitan juhliin, vaikka viime aikoina olenkin enemmän kiharrellut kihartimella ja pötköillä ja jättänyt hiukset kiharrettuina auki. Mukavaa vaihtelua ja todennäköisesti haluan hääkampaukseksikin ennemmin jonkinlaisia kiharoita kuin nutturan.

Arkena hiusten auki pitäminen on vain todella haasteellista, kun tuntuu hiuksia olevan joka puolella. Äitini yllyttää minua leikkaamaan lyhyeksi, mutta tuskin siihen kovin nopeasti olen taipumassa. Pitkät hiukset on minulla ollut jo niin pitkään, ala-asteelta saakka. Toki välillä tyyli on muuttunut ponnareista auki pitämiseen ja erilaisista lettiviritelmistä nutturoihin.

Muutaman kerran olen hiuksiani värjäillyt, mutta viime vuosina en ollenkaan. Ehkä joskus repäisen ja värjään. Se olisikin isonta mitä hiukseni ovat kokeneet todella pitkään aikaan. ;) Tällä hetkellä 1-2 kertaa vuodessa hiuksieni tasoituksen hoitaa ystävä tai poikaystävä. Hiushoitotuotteita olen ehtinyt elämäni aikana kokeilla melkoisen määrän.


Hiukseni takkuuntuvat helposti ja erityisesti suihkun jälkeen tuntuu, että selvittämiseen tarvittaisiin melkoiset hermot. Ennen useamman vuoden, käytin näitä TreSemmen shampoota ja hoitoainetta ja edelleen pidän niistä, varsinkin shampoosta. Suuret pakkaukset ovat todella kätevät ja muutenkin tuotteet ovat laadukkaita. Päätin kuitenkin kokeilla muitakin tuotteita, etsiä apua takkuja vastaan ja näin ollen luovuin näistä.


Schwarzkopfin Gliss-hoitoaine on ollut ensimmäinen hiuksieni pelastus. Muistan kuinka 1,5 vuotta sitten siirryin tähän ja hiuksista tuli niin liukkaat, että hyvä kun letillä pysyivät. Takkuja on ollut edelleen, mutta kuitenkin erittäin paljon vähemmän Glissin myötä. Miinusta pienestä paketista, jonka myötä tuntuu, että näitä purkkeja saa koko ajan olla ostamassa. Terva-shampoosta olen kokenut löytäneeni kosteuttavaa apua päänahalle. Tervan tuoksu on vain ihanan mökkinen, joten esim. uimahalliin en ole tätä viitsinyt ottaa mukaan. ;)


Viikko sitten tilasin netistä Sokoksen 3+1 päiviltä kokeiluun nämä Aussien shampoon ja hoitoaineen. Viikon kokemuksella olen näistäkin tykännyt. Ainakaan lisääntyneet takut eivät ole. Ehkä enemmänkin sitä hiusten liukkautta on ollut havaittavissa. Lisäksi nämä tuotteet tuoksuvat todella karkeilta!

Tällä hetkellä olen melko sinut takkujen kanssa, verrattuna mikä tilanne oli joskus. Pitkät hiukset ja takut.. Epäilenpä, että kuuluvat lähes aina yhteen, ainakin jossain määrin. Ehkä vain kokeilemalla voi löytää sopivan yhdistelmän: päänahalle sopivasti kosteutusta ja hiuksille takuttomuutta. Otan mielelläni vastaan vinkkejä erityisesti pitkien takkuisten hiusten shampoon ja hoitoaineen valintaan!

Shampoon ja hoitoaineen lisäksi käytössäni on hiusöljyä ja selvityssuihkeita, mutta niistä kirjoitan toisella kertaa.

4 kommenttia:

  1. Mä olen käyttänyt jo vuosien ajan XZ:n tuotteita (ei sisällä silikoonia tai silikooniyhdisteitä + sopii mun hiuksille/päänahalle) ja vuosien mittaan valikoima on kasvanut. Karpalo & Kinuski-shampoo on minusta aivan ihanan tuoksuinen sekä välillä nappaan matkaan myös Terva-shampoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Vinopino! Kiitos kun ilahdutit kommentilla. :) Minäkin olen kokeillut XZ:n tuotteita ja jossain vaiheessa olivat käytössäkin jonkin aikaa. Takuttomuuteen en itse niillä päässyt, mutta myös tykkäsin niiden tuoksuista ja siitä ettei ole silikonia.

      Poista
  2. Heippa!

    Haastetta pukkaa, käy kurkkaamassa. :)

    http://vinopino1.blogspot.fi/2015/04/kysymyshaaste.html

    VastaaPoista