maanantai 14. elokuuta 2017

"Täs on ollu vähän kaikenlaista jyystöö.."


Joskus jotkut kappaleet osuu ja uppoaa ja tällä kertaa omaksi yllätyksekseni se on ollut radiossa soiva Roope Salmisen & Koirien Madafakin darra. Tiedän, että biisissä oikeasti lauletaan hieman eri jutuista, juurikin niistä darrajutuista, jotka taisivat olla minulle viimeksi ajankohtaisia opiskeluaikoina. Tällä hetkellä kappaleen sanoitus tuo minulla mieleeni työni. Jep, on ollut taas vähän kiirettä.

"En tiedä mitä tapahtuu, en tiedä mistä herään, mut kakskyt kaverii on soitellu mun perään, taas täs kävi näin, mul on paita väärin päin, luuri jonnekin jäi, (laita inboxiin viestii). Tuskahiki valuu, haluun karkuu äkkii.."

Välillä aamulla on juurikin sama fiilis: pöllähdän töihin, työpuhelimessa on vastaamattomia puheluita odottelemassa useampia ja välillä ne aamun ekat aiheet eivät ole niitä päivän parhaita. Silmät ristissä alan niitä hoitamaan.

"En tiedä mitä tapahtuu en tiedä mistä herään, tajuun etten tunne koko kaupungista ketään, ei jääny yhet yhteen, mitä mä nyt teen, on faija taas ylpee (hienosti poika), omalla lomalla, somassa pienessä, miten meni noin omasta mielestä."

Työskentelen vanhempieni kanssa ja on niin tuttu tuo "on faija taas ylpee" fiilis. Aina ei mene omasta mielestekään niin putkeen. Päivät on vaan kovin hektisiä. Toisinaan kysyttäessä aikatauluja ja tuotannon tilannetta, se kiire ja tuskahiki nousee pintaan ja huomaan selitteleväni miten me nyt taas ollaan ehkä vähän myöhässä.. silloin tekisi mieli todeta kappaleen sanoin:

"Tän on ollut vähän kaikenlaista jyystöö, viis päivää ihan luokatont' ryystöö, mä lupaan et ei ikinä, ei ikinä enää". 

Ymmärtäisköhän vastapuoli, jos joskus oikeasti tarttuisin laulun sanoihin? Onneksi aina voin hymähdellä ja hyräillä itsekseni ja jatkaa jyystössä ja ryystössä. Tämä biisi alkaa usein hymyilyttää, kun sen kuulen. Ehkä se on se menevä rytmi? Olen ihan yllättynyt miten hyvin se sopii myös muuhun tilanteeseen.. tai sitten olen ainoa, jonka tarpeeksi outo mielikuvitus riittänee tähän. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti