keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Häämeikki itse - uhka vai mahdollisuus?

En meikkaa arkena juurikaan. Tuntuu ettei ole aikaa (se ikuinen ongelma). Välillä saan itseni laittamaan bb-voidetta, joka siloittaa sopivasti ihoa. Opiskellessani laitoin aamuisin myös ripsiväriä, mutta töihin en ole nyt jaksanut lähes ollenkaan panostaa siihen. Tiedän, että voisin hieman ryhdistäytyä tämän arki meikkaamisen kanssa, kun kuitenkin sitä hieman kaiholla mietin. Arkiaamuna laitan kasvoihini kosteusvoidetta ja silmänympärysvoidetta sekä suihkautan itseeni hieman tuoksua. Hiukset laitan töihin yleensä letille, jonka viimeistään töihin päästyäni kääräisen käytännön syistä sykerölle.

Sen sijaan arjen ulkopuolella, jos menen illalla tai viikonloppuna johonkin, tykkään vähän meikata. Yleensä meikki kattaa bb-voiteen tai mineraalimeikkipohjan sekä ripsaria, poskipunaa ja huulipunaa. Tietenkin tilanteesta riippuen meikkaukseen tulee panostettua. Lomamatkoilla olen myös yrittänyt panostaa ulkonäköön, kun on ihan erilailla aikaa miettiä niitäkin juttuja.


En koe olevani mitenkään hyvä meikkaaja. En kuitenkaan kaipaa olevani mitenkään "yli" tälläytynyt. Eniten minun juttuni olisi näyttää luonnollisen kauniilta.

Olen varannut hääaamuksi kampaajan itselleni ja kaasoille. Samasta paikasta saisin myös meikkausta, mutta olen hieman epäileväinen ammattimeikkiä kohtaan. Minut on aikoinaan vanhojen tansseihin meikannut ammattilainen. Jälkeen päin olen katsellut kuvia ja todennut, että pohjaväri oli ainakin väärä. Muistan myös, että tunsin itseni hieman oudon näköiseksi, ehkä juurikin ylimeikatuksi. Se tosin voi myös olla tottumiskysymys.

Tällä hetkellä olen kääntymässä siihen suuntaan, että teen häämeikkini itse. Samalla on hyvä tilaisuus uusia meikkipussin sisältöä sekä paneutua meikkauksen saloihin. En aio jättää tätä opettelua viimetippaan vaan olen jo pikku hiljaa alkanut miettimään näitä juttuja. Mielessä on tosin pieni epäilys mitä tästäkin nyt tulee. Onko itse meikkaaminen minun taidoilla ihan tuhoon tuomittu idea!

Helmikuussa tilasin itselleni Mariela Sarkiman kirjan Make up Bible. Kirjassa on hyvin esitetty erilaisia tyylejä ja meikkausniksejä. Opus on ihan potentiaalisen oloinen.


Maaliskuun alussa olin toisen kaasoni kanssa laivalla ja siellä kyselin kosmetiikkamyymälässä ohjeita nimenomaan kestävän meikkipohjan tekemiseen. Esittelystä löysin itselleni kaksi uutta tuotetta, joita aion nyt kevään mittaan testailla, jotta olen niiden sopivuudesta ja värisävyistä täysin varma. Olen hyvin luottavainen niitä tuotteita kohtaan (taisi olla hyvä myyjä).


Ripsivärinä olen vannoutunut Sensain 38 -ripsarin käyttäjä. Silmien rajaukset ovat minulle ihan uusi juttu, enkä ole täysin varma haluanko niitä häämeikkiin vai en. Näillä näkymin aion pitää häissä silmälaseja, koska pidän niitä muutenkin päivittäin ja tunnen itseni luonnolliseksi lasit päässä. Siinä mielessä silmärajaukset voisivat tuoda silmiä paremmin esille. Eniten uhkaksi koen nimenomaan silmien rajauksen tekemisen itse. Jos siihen ryhdyn - pitää todellakin harjoitella!


Luomivärien kanssa minulla on kokemuksia lähinnä siihen suuntaan, että luomiväri ei pysy. Tilasin juusi luomivärin alle tulevan Urban Decayn Eyeshadow Primer Potion silmämeikin pohjustustuotteen. Toivottavasti se auttaisi tähän pysyvyys ongelmaan (vielä ei ole käyttökokemuksia). Melko kattava luomiväripaletti löytyy jo ennestään.

Poskipunan ja huulipunan myös ehkäpä hankin uudet. Huulipunasta voisi löytyä vaaleanpunansävyä, kun muuten ole niin kovin vaaleissa ja kukat todennäköisesti ovat myös vaaleanpunaiset. En myöskään arasta punaisempaakaan huulipunavalintaa. Kynnet laitan joko itse tai annan kaasojen hoitaa lakkaamisen. Epäilenpä, että kynnet on se asia jota hoidetaan edellisenä tai toiseksi edellisenä iltana ennen hääpäivää. Kynsilakkoja löytyy ennestään jo hyvä valikoima eli niitä ei tarvitse laittaa häitä varten ostoslistalle.

Häätuoksuna aion näillä näkymin käyttää Miss Dioria, joka on lempituoksuni. Alunperin tarkoitus oli hankkia joku eri tuoksu, mutta lopulta kun olin kaupan tuoksut tuoksutellut useamman kerran läpi, en löytänyt mitään muutakaan mieleistä. Minulla on myös muutama muu lempituoksu, joihin löytyy jo assosiaatio tilanteisiin ja Miss Diorilla ei sellaista suoranaisesti vielä ole.. eli ehkä siinäkin mielessä Miss Diorista voi hyvinkin tulla häätuoksuni.


Hääpäivänäni haluaisin näyttää luonnollisen kauniilta. Tiedän ettei meikki ole ainoa tie onneen, vaan yritän myös lisätä ihonhoitorutiineja jo pidemmällä aikavälillä mm. muistaa kuoria ihoa useammin. Hääkampauksen annan ammattilaisen tehtäväksi. Todennäköisesti hiuksiini laitetaan joko nuttura tai kiharoita. Minulla ei ole kovin hyviä kokemuksia ammattilaisen tekemistä kampauksista, mutta toivottavasti pieni epäluottamus karisisi viimeistään koekampauksessa. Erityisesti tykkään, että ammattilainen kiinnittää hunnun niin, että se siellä päässä myös pysyy.

Onko lukijoillani kokemuksia häämeikin itse loihtimisesta? 
Ehdottomasti saa myös jakaa mitä vain meikkivinkkejä ja tuotesuosituksia. :)

2 kommenttia:

  1. Toi on vähän kaksipiippuinen juttu. Itse ehkä meikkaisin itse, mutta toisaaltaan olisi kiva päästä ammattilaisen meikattavaksi. Ainoa epäilykseni olisi se, että tuntisinko oloni luonnolliseksi jos joku toinen meikkaa.. Hhmm. Ehkä kannattaa käydä koemeikissä ja päättää sitten. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Marie! Olen mietiskellyt koemeikin mahdollisuutta. Onneksi häihin on vielä aikaa eli olen luottavainen, että ehdin löytää itse meikkaamiseen sopivat välineet ja harjoittelullekin on aikaa. Silmien rajauksen opettelu voi olla se haastavin kohta minulle.

      Poista