maanantai 17. helmikuuta 2014

Mukava lauantai Tallinnassa!

Tämän vuoden ensimmäinen ulkomaanmatka oli viime lauantaina, jolloin vietin päivän Tallinnassa ystäväni kanssa. Lähdimme aamu aikaiseen klo. 8.30 laivalla ja takaisin Helsingissä olimme yö myöhään klo. 23 eli päivä oli tosi pitkä! Aamulaivalla meitä ilahdutti hytti, jonka olin saanut varattua Tallink Siljan Club One -klubin pisteillä. Parin tunnin lisälepo kokiksien ja suklaiden kanssa hytissä tuli siis tarpeeseen ennen päivän koetusta. Tykästyin hyttiin niin paljon, että mahdollisesti joskus jatkossakin sellainen tulee varattua, vaikka lyhyestä matkasta onkin kyse.

Tallinnaan saavuttuamme matkustimme ilmaisella bussilla Rocca El Mare kauppakeskukseen, joka oli meille kummallekin ihan uusi tuttavuus. Tykkäsimme ja viihdyimme! Kauppoja oli paljon ja monissa oli ihan hyviä alennuksia. Useampi tunti siellä kului kierrellen ja välissä nautimme nuudelilounasta ja iltapäivä teet suklaakakkujen kanssa. Nam!

Puoli neljän aikoihin siirryimme bussilla keskustaan ja jatkoimme shoppailuamme Viru Keskuksessa. Väsy alkoi hieman painaa, mutta urheasti jaksoimme kierrellä ja sovitella. Illallisen jälkeen siirryimme laivalle. Paluumatkalle meillä ei ollut hyttiä, ihan kaikkeen pisteeni eivät riittäneet. Onneksi laivalla oli hieman väljempää kuin aamulla.

Olipas mukava reissu. Oli ihanaa ettei ollut kiire.. vaikka toki monta juttua jäi näkemättä esim. vanhaan kaupunkiin emme ollenkaan tällä kertaa ehtineet. Eilen kehossa tunsi tehneensä jotain. Kovaa urheilua se shoppailu. :P

Ai niin! Tottakai haluatte tietää mitä minä ostin! Ostin mm. yhden lyhyt hihaisen ja kaksi pitkä hihaista paitaa, kynsilakkasetin, karkkia, pähkinöitä, askartelutarvikkeita ja kaikenlaista muuta pientä. Etsimiäni juhlavampia vaatteita en löytänyt, vaan jotenkin kummasti katseeni kiinnittyi sydänpaitaan, jonka keskellä lukee Sweet. Ainakin se on linjassa useiden omistamieni paitojen kanssa. ;)

Matka oli ihana tuulahdus arjen keskelle. Oli mukavaa viettää päivä ystävän kanssa ja päästä hetkeksi muihin maisemiin. Tallinnassa on aina yhtä ihanaa käydä.

ps. Pahoitteluni suppeasta kuvasaldosta. Ei ollut erityisemmin aikaa kuvailla, vaikka kamera mukana (..painona..) kulkikin.