lauantai 28. syyskuuta 2013

Se viides puhelin

Vihdoinkin koitti se päivä, kun minä siirryin älypuhelin aikaan.

Poikaystäväni oli jo koko kesän yrittänyt puhua minua ympäri tekemään puhelimen vaihdoin, varsinkin kuin uusi puhelin oli jo valmiina. Minä emmin, sillä vanha Nokia 5310 tuntui pienen koon, akun kestävyyden ja hyvän musiikkisoittimen takia edelleen hyvältä. Älypuhelimen ominaisuudet hieman kuitenkin houkuttivat ja lopulta viikko sitten otin askeleen ja vaihdoin puhelinta. Uusi puhelimeni on Nokian Lumia 820.


Elämäni aikana minulla on ollut viisi puhelinta, joiden kaikkien merkki on ollut Nokia. Nykyinen on vasta toinen, missä on kamera.

Ensimmäisen kännykkäni ostin ollessani 11-vuotias. Puhelin oli käytetty ja maksoi 100 markkaa ja siihen aikaan liittymän avaamisen mukana sai ilmaista puheaikaa useamman sata markkaa. Puhelimella pystyi lähettämään lyhyitä tekstiviestejä, tosin vain isoilla kirjaimilla kirjoitettuna. Sen jälkeen minulla oli yläasteaikoina kaksi eri puhelinta. Vaihtokuoret olivat hitti, samoin kuin tekstiviestit, joita pystyi kirjoittamaan yhä pidempiä ja myös niillä pienillä kirjaimilla. Edellisen puhelimen ostin alku vuonna 2008 eli se ehtikin olla minulla jo melko monta vuotta.

Uusi Lumia puhelimeni tuntuu ihan mukavalta. Olen koukkuuntunut jo WhatsAppiin ja muutamiin muihin sovelluksiin. Kätevää miten puhelimeen mahtuu enemmän musiikkia ja kuvia ja miten herätyksenkin voi asentaa valmiiksi toistumaan päivittäin. Onhan se kosketusnäyttökin vallan ihmeellinen! Huonona puolena voisin mainita puhelimen isomman koon, vanhojen tuttujen ääniasetusprofiilien puuttumisen ja sen, ettei uuteen voi kiinnittää kännykkäkorua.

Uusia tuulia siis puhelinrintamalla.
Otan vastaan vinkkejä kivoista puhelin sovelluksista! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti