tiistai 4. kesäkuuta 2013

Ystäväkirja

Nimeni on Anna. Olen saanut nimeni sekä äidin että isän puolelta, sillä kummastakin suvusta löytyy Annoja. Lähimpää sukua minulle on ollut Anna niminen isotäti, joka on jo kuollut.

Iältäni olen 26 vuotta. Tunnen olevani juuri sopivan ikäinen. Nuori, mutta kuitenkin hieman fiksumpi kuin vielä muutama vuosi sitten.

Perheeseeni kuuluu äiti, isä ja isoveli. Vanhempani, kuin myös veljeni, asuvat eri paikkakunnalla kanssani. Samassa paikassa asustavat myös kissani, jotka myös tottakai kuuluvat perheeseeni. Jos ajattelen perhettä laajemmin, minulla on myös mummu ja vaari ja eno sekä muutama ystävä ja poikaystävä, jotka ovat minulle hyvin tärkeitä.

Ammatiltani olen rakennusinsinööri eli RI. Opinnoissani suuntauduin rakennetekniikkaan.

Lempiruokani on hyvä ravintolaruoka tai ihan perus kotiruoka. Tykkään niin pastoista, pihveistä, hamburilaisista kuin ihan perus lihapullista ja keitosta. Myös monet salaatit ovat hyviä, kuten myös sushi. En ole koskaan ollut nirso ruoan suhteen, vaan tykkään laajasti mauista ja ruoista. Tottakai jälkkärit ovat myös mieleeni!

Lempijuomani on vesi, tee, glöki, kaakao, kotimehu ja coca-cola. Juomienkaan puolesta en ole nirso vaan pidän lähes kaikesta.. paitsi maitoa en juo muuta kuin kaakaona. Ennen en juonut juurikaan alkoholia, mutta nykyään en ole niin rajoittunut senkään suhteen.

Suosikki tv-sarjani on Salatut elämät ja monet muut suomalaiset sarjat. Pidän erityisen paljon tosi-tv sarjoista. Vain elämää ja Pirunpelto ovat sykähdyttäneet viime aikoina erityisesti.

Lempileffani on Naapurini Totoro. Se on vain nii-iin ihana! Pidän myös erityisen paljon Joulutarina, Step up, Rakkautta vain ja James Bond -elokuvista. Toisaalta tykkään romantiikasta ja komediasta ja toisaalta pienestä jännityksestä. 

Lempikirjojani ovat Leena Lehtolaisen ja Torey Haydenin kirjat. Olen aikaisemmin lukenut paljon kirjoja, mutta viime vuosiksi kadottanut innostukseni kokonaan. Otan kirja suositteluja vastaan! Kerään Seitsemän tassua ja Penny -nuortenkirjasarjaa, josta minulta puuttuu enää vain viisi kirjaa.

Musiikkimakuni on laaja. Kuuntelen paljon suomalaista musiikkia, kuten Kaija Koota, Juha Tapiota, Cheekiä ja iskelmää. Ulkomaalaisista artisteista mieleeni on erityisesti Lady Gaga. Karaokessa laulan Nylon Beatia ja DJ'lta toivon Spice Girlsiä!

Lempivärejäni ovat esimerkiksi vaaleanpunainen ja pinkki. Tykkään myös monista muista väreistä, kuten turkoosista, violetista ja magentasta.

Vaatemakuni on tavallinen. Pukeudun usein perus farkkuihin ja paitaan. Hameisiin ja mekkoihin tykkään pukeutua erityisesti kesällä ja juhlissa. Olen myös melko mukavuudenhaluinen, joten tilanteeseen sopiva vaatetus on paikallaan. 

Harrastuksiini kuuluu uinti, pianonsoitto, tanssi ja kokkailu. Käyn myös lähes päivittäin kävelyllä ja ajan salliessa tykkään askarrella.

Parhaita ystäviä minulla on muutama ja heistä olen erityisen iloinen ja onnellinen. Välimatka on välillä pitkä, mutta onneksi on skype!

Luonteeltani olen toisaalta rauhallinen ja ujo ja toisaalta temperamenttinen ja puhelias. Etsin näiden välillä tasapainoa. Toivottavasti sen vielä joskus saavutan. 

Tulevaisuudelta toivon onnea ja iloa. Olen avoin tulevaisuudelle ja odotan sitä innolla.


Ystäväkirjan saa kopioida ja täyttää. Olisi mukavaa lukea myös muiden vastauksia. :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti