keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Mu-mu-muumit!

Olen jo aikaisemminkin Muumifani ja Muumifani 2 merkinnöissä esitellyt muumikokoelmaani. Tässä merkinnässä jatkan esittelyä. :)

Muumitytön ovilaatta 1993-1997

Lapsuudenkodissani huoneeni ovenpielessä on edelleen rakas niiskuneitiovikyltti.

 

Alle kouluikäisenä kävin seurakunnan kerhossa tämä Niiskuneitireppu selässä. Ryhmässä myös toisella oli samanlainen reppu, joten nimi oli tärkeä. Reppu on hyvässä tallessa edelleen.

 

Minulle tilattiin 1992-1994 vuosina Muumi-lehteä. Muistan isäni lukeneen niitä minulle ja itsekseni tein lehdessä olevia piirtämis- ja askartelutehtäviä. Lehdessä oli myös satunnaisesti kokkausvinkkejä ja muistan miten kerran äitini kanssa leivoimme "haamuja" lehden ohjeella. Vanhemmat pitivät huolta, että lehdet kansitettiin lehden omiin kansioihin. Kaikki lehdet ovat edelleen tallessa vanhassa huoneessani.


Hopeisen muumipeikkokaulakorun olen saanut mummultani alle kouluikäisenä. Koruun on kaiverrettu nimeni ja pidän korusta edelleen hyvin paljon. Minulle on muodostunut tavaksi laittaa koru kaulaan erityisesti silloin, kun tarvitsen rohkeutta. Myös jo ajasta ikuisuuteen siirtynyt mummuni on usein mielessä, kun korua kaulaani ripustan.


Muumimamman keittokirja on julkaistu vuonna 1993, mutta minulle se on melko uusi hankinta. Reseptit ovat selkeitä ja ihanat muumipiirrokset ilahduttavat kirjan sivuilla.

Minulla on vielä lisäksi ainakin muumilakanoita ja -pyyhkeitä, mutta ainakin toistaiseksi päätän muumiesittelyni tähän. Hmm, mitäköhän seuraavaksi alkaisin teille esitellä? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti